Elektrifikace automobilového průmyslu může omezit poptávku po drahých a základních kovech, konkrétně těch kovech, které se používají jako katalyzátory v dnešních dieselových motorech, jako je rhodium, platina a paladium, řekl Bodo Albrecht, zakladatel společnosti BASIQ Corporation a prezident společnosti IPMI (Mezinárodní institut pro drahé kovy).
Elektrifikace automobilového průmyslu může omezit poptávku po drahých a základních kovech, konkrétně těch kovech, které se používají jako katalyzátory v dnešních dieselových motorech, jako je rhodium, platina a paladium, řekl Bodo Albrecht, zakladatel společnosti BASIQ Corporation a prezident společnosti IPMI (Mezinárodní institut pro drahé kovy).
„Elektrické vozy s bateriemi nevyžadují žádné drahé kovy, zatímco vodíkové elektrické vozy poháněné palivovými články, budou vyžadovat drahé kovy,“ řekl Albrecht pro Kitco News během sympozia IPMI Precious Metals Mobility Symposium.
Albrecht poznamenal, že přechod ze současného ekosystému založenému na ropě na jinou technologie bude zdlouhavý proces, který může trvat až desetiletí, takže kovy nejsou v bezprostředním ohrožení, i když průmysl již podniká kroky k přijetí vyvýjejících se technologií.
„Pokud se podíváte na hlavní hráče v oboru, hlavní dodavatele katalyzátorů…všichni v současnosti a právě z tohoto důvodu vyvíjí bateriové materiály a vodíkové články. Ale opět je to dlouhá doba,“ řekl.