Konkrétní čísla hovoří o tom, že za dva uplynulé roky průměrné stáří vozového parku osobních automobilů v Česku vzrostlo o zhruba půl roku na současných 15,5 roku. Což je v porovnání s průměrem Evropy podstatný rozdíl 4 let. Z druhé strany přiznejme, že evropský průměr se za poslední 2 roky pohoršil ještě více než český, a to o 1,5 roku. Co je zatím?
Konkrétní čísla hovoří o tom, že za dva uplynulé roky průměrné stáří vozového parku osobních automobilů v Česku vzrostlo o zhruba půl roku na současných 15,5 roku. Což je v porovnání s průměrem Evropy podstatný rozdíl 4 let. Z druhé strany přiznejme, že evropský průměr se za poslední 2 roky pohoršil ještě více než český, a to o 1,5 roku. Co je zatím?
To asi ani není třeba zdlouhavě vysvětlovat – nedostatek nových vozů, ekonomický tlak a další příčiny vedou stále více lidí místo do prodejen s novými vozy do autobazarů. A s tím dál a dál roste průměrný věk automobilů, jak v Evropě, tak v ČR. Přičemž hůř než v Česku je na tom pouze čtyřka evropských zemí: Řecko, Rumunsko, Estonsko a Litva. V posledním z těchto států je průměrné stáří osobních aut 16,8 roku.
Kdo by nám tedy měl být naopak příkladem? Přirozeně, že ekonomicky jistější země: Lucembursko s průměrným stářím vozidel 6,5 roku nebo sousední Rakousko (8,3 let).
Zdroj: uamk.cz, https://www.uamk.cz/aktuality/2870-auta-v-cr-dal-starnou